Od 1.9.2018 se všechny pobočky v rámci přepravního systému FOFR rozhodly pořídit nové chytré telefony pro řidiče. Jedná se typově o model myPhone HAMMER, který je odolný pracovní telefon ideální do terénu – voděodolný, prachu vzdorný a odolný vůči rozbití.
Od září se zapojily také naše pobočky, které se s novinkou seznamují a postupně ji zavádějí do běžného provozu.
Hlavní výhody oproti předchozímu systému:
- Telefony mají vlastní GPS – program v telefonu zaznamenává trasu a přenáší aktuální informace (příp. i foto) o doručených či nerozvezených zásilkách na příslušné středisko – dříve bylo GPS sledovací zařízení umístěno v rozvozových vozech (např. na pobočce FOFR ve Žďáře nad Sázavou).
- V rámci telefonu řidiči mohou využívat navigaci, která jim usnadní doručování zásilek. Dříve si řidiči plánovali trasy samostatně a dle zájmu využívali běžnou navigaci do auta.
- Při doručení zásilky řidič přes telefon potvrdí její doručení/nedoručení, tzn. aktuální informaci o jejím stavu – výhoda pro střediska v rámci komunikace s objednatelem a příjemcem zásilky. Dříve se vyhodnotil souhrn doručených/nedoručených zásilek až po příjezdu řidiče na depo.
- Program umožňuje i focení zásilek a okamžité odeslání do databáze na Centrální překladiště, takže všechny zúčastněné pobočky vidí, co řidič do systému zaslal.
Aplikace je stále ve vývoji a do budoucna má přepravní systém FOFR v plánu přidat další funkce a možnosti, tak aby byla práce řidičů a dispečerů co nejvíce efektivní.